بنام خالق زیبایی ها
گزارش صعود به قله شیرکوه یزد باشگاه کوهنوردان ایلام 3 آبان 1398( یاد بود همنورد عزیز زنده یاد ملک پرتو)
روز پنجشنبه 2 آبان بر اساس تقویم ورزشی باشگاه تعداد 9 نفر از اعضا به سرپرستی خانم صفورا پدرام با دو دستگاه خودرو شخصی ساعت 6 صبح ایلام را به مقصد یزد ترک کردیم.
ساعت 21:30 به روستای شیخ علی شاه در ده بالا در جاده یزد به تفت رسیدیم و شب را در منزلی که از قبل هماهنگ کرده بودیم به همراه 5 نفر از دوستان انجمن دلدادگان غرب اسلام آباد سپری کردیم .
ساعت 5 صبح با راهنمایی آقای علی مسعودی از اعضای هیئت مدیره و فعالان باشگاه کوهنوردان ایلام حرکت به سمت قله شیر کوه را آغاز کردیم. ارتفاع محل حرکت 2500 متر بود و پس از 10دقیقه از روستا خارج شدیم و به تابلو راهنمای مسیر صعود رسیدیم و مسیر پایکوب به سمت دره نجیب را در پیش گرفتیم.ساعت 5:40 دقیقه با روشن شدن هوا دیگر نیازی به استفاده از چراغ پیشانی نبود و صدای آواز پرندگان بخصوص کبک ها فضای دلنشنی را برای همه بوجود آورده بود.

با عبور از دره نجیب و  چشمه زلال آن در  ارتفاع 3070 متر(40R. 223987.  3502703) و در سایه سار دره  و تابلوهای راهنمای مسیر ساعت 8:15 به جان پناه شیر کوه در ارتفاع 3500متر (40R.  223360.  3503263) رسیدیم و پس از20 دقیقه استراحت و تجدید قوا از مسیر پایکوب  به سمت قله که با شیب ملایمی امتداد داشت ادامه مسیر دادیم.

ساعت 10:30 پس از طی حدود 11 کیلومتر به قله شیرکوه ( ارتفاع 4075 متر) رسیدیم و با گرامی داشت یاد همنورد تازه سفر کرده زنده یاد ملک پرتو و گرفتن عکس یادبود صعود پس از یک ساعت از همان مسیر رفت به سمت پایین قله حرکت کردیم و ساعت 4:00 به روستای شیخ علی شاه رسیدیم .
از نکات قابل توجه مسیر صعود و کمپ شیرکوه ؛ تمیز بودن آن و همچنین پویا بودن حیات وحش منطقه بود که نشان از احساس مسولیت کوهنوردان و مردم دوست داشتنی استان یزد داشت.
همیشه پا به کوه و سربلند باشید .

باشگاه کوهنوردان ایلام 3 آبان 1398

گزارش: از نریمان جمشیدی

مشخصات

• جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : ساعت ,مسیر ,رسیدیم ,کردیم ,صعود ,ایلام ,باشگاه کوهنوردان ,کوهنوردان ایلام ,مسیر پایکوب ,مسیر صعود ,آبان 1398 ,باشگاه کوهنوردان ایلام
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

درس ارومیه وان حمام نوزاد Jennifer ROOSHNA دانلود آهنگ جدید سرباز کماندار : خاطرات سربازی من مطالب علمی در ارتباط با بدنسازی eatingwell تجهیزات ابزار دقیق . پنوماتیک . ماشین آلات داروسازی